Miech audi a6 c6

11 Views Comment Off

Wielu profesjonalistów w przypadku kontaktu z zawieszeniami pneumatycznymi ma problem z przeprowadzeniem prawidłowej diagnostyki awarii Składają się one z kilku podstawowych komponentów, których działanie jest ze sobą nierozerwalnie powiązane.

Podstawowe części układu zawieszenia pneumatycznego
Miech pneumatyczny, zwany także sprężyną; napełniany przez kompresor. Montuje się go zazwyczaj na tylnej osi amortyzatora, choć spotyka się także elementy zintegrowane. Przyczyną ich awarii zazwyczaj jest po prostu zmęczenie materiału, który to proces jest dodatkowo przyspieszany przez czynniki zewnętrzne, takie jak olej czy brud.
Sprężarka (inaczej: kompresor lub pompa zawieszenia) – jej zadaniem jest sprężanie i osuszanie powietrza, które następnie jest przekazywane do miechów. Uszkodzenie, tj. spalenie sprężarki ma zazwyczaj miejsce wskutek problemów ze szczelnością miecha oraz zbyt intensywnego użytkowania. Pompa zawieszenia musi być wymieniana razem z nowym przekaźnikiem i filtrem.
Kolumna pneumatyczna – jest połączeniem amortyzatora i miecha; montuje się ją najczęściej na przedniej osi pojazdu.

Awaria każdego z wskazanych powyżej komponentów wpływa bezpośrednio na pracę całego układu. Dlatego kluczowe jest określenie rzeczywistej przyczyny awarii przed dokonaniem wymiany części.

Inne elementy wpływające na funkcjonowanie zawieszenia pneumatycznego
Przekaźnik kompresora – najczęściej montuje się go w skrzynce bezpieczników; w przypadku wystąpienia awarii musi zostać usunięty wraz z całą pompą zawieszenia. W innym wypadku może powodować nieprawidłowe załączanie, a w dalszej kolejności nowej sprężarki.
Bloki zaworowe – warto im się wyjątkowo dokładnie przyjrzeć przy podejrzeniu konieczności wymiany miechów; często wystarczy korekta położenia przewodów przy bloku.

Ponadto innymi powiązanymi częściami, które jednak sporadycznie ulegają awariom są czujniki wysokości, a także zbiorniki wyrównawcze.

Naprawa zawieszeń pneumatycznych, tudzież wymiana elementów, np. takich jak pompa zawieszenia, nie jest trudnym zadaniem dla doświadczonego mechanika. Co ważne, nie wymaga większej ilości narzędzi, niż naprawa tradycyjnych zawieszeń – na przykład uszkodzony miech w tego rodzaju układzie wymaga użycia mniejszej ich liczby. Dodatkowo wystarczające są uniwersalne narzędzia służące do diagnostyki.

Sprawdź ofertę sklepu z częściami do zawieszenia pneumatycznego:
Sprężarka a6 c5
Sprężarka audi q7
Sprężarka vw touareg

In : Pozostałe

About the author

Related Articles

Archiwa